Provádíme:

Tryskání jemnými abrazivy



Práškové lakování - KOMAXIT



Tryskáme - čistíme - renovujeme

 

 

Díly veteránů, motocyklů, automobilů

 

 

Předrenovační tryskání


 

 

 

 

KONTAKTY

Vojtěch Andrle - tryskání, čištění
Staříč 279
739 41 Staříč
tel: 733 505 530
napište nám
IČ: 01453793

 

 

komaxit, práškové lakování


Vojtěch Andrle


tel: 733 505 530

 

telefonní konzultace


8 - 9.oo a od 16 -18.oo hodin


mimo tuto dobu nás nemusíte


zastihnout na telefonu z důvodu tryskání.


11. 02. 2019

Před renovační tryskání Škoda Octavia

Předběžná cena renovace vozidla by se mněla pohybovat do 160 000kč. V ceně je renovace kompletního vozidla, podvozku, GO motoru a převodovky. Majitel si 70% prací na vozidle bude provádět sám.

 

Před zahájením renovačního tryskání je nutné vozidlo kompletně odstrojit na holou karosérii. Po celkovém odstrojení je nutné karoserii prohlédnout na kterých místech se nachází asfaltové nátěry. Asfaltové nátěry je nutné odstranit za tepla a oškrábnout. Nátěr je pro tryskání nevhodný, jelikož slouží k ochraně proti kaminkům, soli, vodě a dalším nečistotám při běžném provozu - nátěr nebo nástřik je gumový!

Po odstranění těchto nátěrů, které mohou mít i několik vrstev. Běžně se jedná o 3 - 5mm silnou vrstvu. Vždy záleží na bývalém majiteli jak se o vozidlo staral. Byli i takoví, kteří prováděli nátěr každoročně po dobu 20let.

Vozidlo o které se jedná je r.v.

 

Ukázka vozidla při částečném odstrojení

 

 

Vozidlo po 90% odstrojení pro přípravu na renovační tryskání.

 

 

Odstranění předních blatníků z důvodu oprav podběhů.

 


 

Na řadu přišla fleksa!!!

 

 

 

 

Konečně připraveno na renovační tryskání.


 

 

 

Jdeme na to a ukáže se jestli to je k renovaci.

 

 


 

 

Majitel mile překvapen stavem karoserie.

 

 

 

 

Karoserie je kupodivu v bezvadném stavu, v podlaze vozidla jsou dirky.

 

 

 


 

Plech po otryskání nemá žádné dolíky a hrubost povrchu v porovnání se smirkovým papírem o zrnitosti 100 - 120 mesch. plech, se začíná lesknout. Tryskání prováděno tlakem 3 - 4 bary.

Žádné prohlubně po tryskání. Karoserii máme po 10 hodinách práce z horní části hotovou a připravujeme se na čištění spodní podlahy . Další fotky přidáme pro představu stavu před a po tryskání.

 

13.2.2019

dnes  jsme se vrhli na podlahu. Po převrácení karoserie na bok jsme zjistili sílu nánosu tlumexu. V zadní části pod nápravou a na zadních podbězích vrstva cca 2-3mm. Původní majitel se držel hesla (ipa-tektyl-ipa-tlumex). podle některých GO podlahy.

 

Původní stav před čištěním

 

 

Pohled ze zadní žásti pro nápravu. Zde použitá ipa + tlumex.

Bude nutné za tepla odstranit před pískováním.

 

 

Zahajeno tryskání po odstranění ipy a tlumexu. Po otryskání je vidět že podlaha už byla vyměněna, část s prolisy je originál a bez prolisů je obyčejný hladký plech.

 

 

Pohled ze zadní otryskané části.

 

 

Dnes nám čištění tlumexu, ipy a následné tryskání zabralo dobrých 6 hodin práce. Další tryskací práce budou pokračovat uvnitř karoserie. Otryskáme sloupky, vnitřní část podlahy, vnitřní část střechy a doladíme detaily.

 

14.2.2019

 

Poslední část tryskání na karoserii. Vnitřní řást podlahy, střechy, přední a zadní část.

Ve vnitřní části se opět nachází silná vrstva gumoasvaltu pod zadními sedadly.Asi mněl někdo dojem, aby za jízdy nevypadl a nebo nebyl za deště mokrý Cool.

 

Stav vnitřní části střechy

 

 

 

Stav vnitřní podlahy - karoserie obrácená na boku.

 

 

Stav podlahy po částečném tryskání, přední část jen barva. Horší oříšek byl v zadní části pod sedadly, kde se nacházel asfaltový nátěr. Nátěr asfaltu v několika vrstvách cca 3mm. Bylo nutné větší část odstranit nahřátím hořákem a stáhnout špachtlí.

 

 

Stav podlahy v zadní části po očištění. Výsledek je super. Teď se trošku zaměříme na vnitřní část střechy kde se nacházelo čalounění. Střecha byla ošetřena antikorozními přípravky, základovou barvou a zbytky lepidel.

 

 

Bylo provedeno jen lehké otryskání. Karosérie je připravená pro karosářské práce. Jemnost tryskání pro představu v porovnání s broušením smirkovým papírem o zrnotosti 120 - 150 mesh.

16.2.2019

Dnes jsme provedli test na očištění pantů kapoty, dvířek od nádrže. Pro odstranění barvy jsme zvolili horký louh - krtek na odpady. Louh odstraňuje barvy a částečně i rez. Louh jsme zahřívali v hrnci na 80°C. Výsledek po 20 minutách a oplachu ve vodě se sodou je úžasný.

 

 

Překvapením bylo, že po očištění v louhu zůstal 100% čistý plech na kterém je vidět jak se někdo snažil v minulosti zabrousit rez a zatmelil dirky. Detailní náhled na broušenou část.

 

 

Louh zlikvidoval i tmel, zůstal jen čistý plech a ty dírky.

 

 

Teď se mrkneme na panty kapoty, a bude další překvapení. Na fotce je vidět jak byly panty svařeny, kdyby se hned provedlo tryskání tak nemáme šanci vidět to co vidíme.

 

 

Je to až neuvěřitelné jak funguje louh jako odstraňovač barev. Je pravdou, že louh se používá i na odstranění barvy ze dřeva při restauratorských pracích. Jak funguje na dřevu nevím, ale na železe super.

 

 

Očištěný pant v louhu. Teď jen trošičku otryskat a je hotovo. Pokus s krtkem na odlady dopadl na výbornou, jen neodstraní komaxit.

 

Další výzvou je hliníková maska motorové části, je trošku ve špatném stavu tak se pokusíme očistit balotinou a na finále doleštit.

 

 

Původní stav masky po demontáži a malém pokusu s balotinou. Na masce je vidět, že balotina opravdu umí zázraky.

 

 

Stav v detailu po očištění, teď se bude muset porovnat křidélka. Další etapou po rovnání opět lehce balotina a finální bude micro bruska leštící pasta a mnoho hodin dolaďování.

 

Dostal jsem další fotky od majitele jak pokročil s GO motoru. Nejprve foto po demontáži i s převodovkou.

 

 

Teď po GO a očištění bez převodovky.

 

 

Je to síla jak se rodí původní stav. Ke karoserii chybí ně jaké díly,kapoty, dveře,přední blatníky. Až budou budeme pokračovat se souhlasem majitele. Na karoserii budou probíhat karosářské práce.